K cemu je dobry ext3?

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Neděle Leden 26 19:05:37 CET 2003

> [...] Problém byl tom, že přestože stroj byl korektně rebootnut, proběhl
> fsck, který narazil na nepřekonatelné chyby a vyžadoval ruční spuštění s
> jinými parametry a potvrzováním oprav. Po provedení už běželo vše zase
> normálně. Tyto zkušenosti nejsou ojedinělé, takže ext3 bych dával jen
> jako upgrade ext2.

V dobe, kdy tu jsou reiserfs a xfs podle me ext3 nema valny smysl
nasazovat. Pokud potrebujete naprosto stabilni fs, obejdete se bez
zurnalovani a neprovadite tam zrovna prave ty typy operaci, pri kterych
maji nove filesystemy o hodne vetsi vykon (napr. hodne malych soubory s
reiserfs), je tady ext2.

ext3 je prilis svazana kompatibilitou s ext2 a dela to docela potize, tedy
alespon v teto konferenci se neco o problemech s ext3 resi kazdou chvili

> Osobně všude dávám reiserfs, který mě nikdy nezklamal a vždy bez remcání
> najel i když byla předtím činnost systému brutálně utnuta výpadkem proudu
> nebo tvrdým resetem.

Pozor, reiserfs je uplne skvely az do doby, kdy se neco rozsype.
reiserfsck neni prilis inteligentni software a skoro mi prijde, ze
pravdepodobnost, ze poskozeny filesystem zlikviduje uplne je vetsi, nez ze
ho opravi. Nicmene ted prijde reiser4, takze se asi nechame prekvapit.

-- Honza Houstek