K cemu je dobry ext3?

Neděle Leden 26 20:31:29 CET 2003

On Sun, Jan 26, 2003 at 07:05:37PM +0100, Jan Houstek wrote:
> [...]

To je tim, ze startovaci skripty pouzivaji (e2)fsck tak, aby pri
zavaznych chybach doslo k zastaveni fsck a administrator sam rozhodl o
(masivnich) zmenach ve FS (tj. snaha o poskytnuti moznosti zachranit co
nejvice dat - pri naboreni MBR nebo jine dulezite miniaturni oblasti
[napr. vadny fstab] to muze byt v pravde zachrana pred totalni smrti
dat).

> V dobe, kdy tu jsou reiserfs a xfs podle me ext3 nema valny smysl
> nasazovat. Pokud potrebujete naprosto stabilni fs, obejdete se bez
> zurnalovani a neprovadite tam zrovna prave ty typy operaci, pri kterych
> maji nove filesystemy o hodne vetsi vykon (napr. hodne malych soubory s
> reiserfs), je tady ext2.

Vite, jak tak sleduji neustale zmeny ve verzich reiserfs a problemy v
jeho opravnych nastrojich, jsem rad, ze ho nepouzivam. Neverim novemu
kodu, i kdyz o nem nekdo (zejmena "zodpovedny" autor) prohlasuje, ze je
perfektni.

> ext3 je prilis svazana kompatibilitou s ext2 a dela to docela potize, tedy
> alespon v teto konferenci se neco o problemech s ext3 resi kazdou chvili

Eeee??? Nevsiml jsem si, ze by v jadre bylo na ext[23] vice oprav (a
hlavne zavaznejsich), nez na jine FS. Dokonce bych si troufal tvrdit
opak (tedy pokud nepatrite k tem, kteri posledni chybu pokladaji za
fatalni bez toho, abyste vedel, o co skutecne slo).

> Pozor, reiserfs je uplne skvely az do doby, kdy se neco rozsype.
> reiserfsck neni prilis inteligentni software a skoro mi prijde, ze
> pravdepodobnost, ze poskozeny filesystem zlikviduje uplne je vetsi, nez ze
> ho opravi. Nicmene ted prijde reiser4, takze se asi nechame prekvapit.

Zda se, ze dokazete efektivne odporovat i sam sobe bez cizi pomoci. :-)

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz