RedHat vs Debian

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pondělí Leden 27 09:16:22 CET 2003

Dobry den,

je mi lito, kdyz vidim takto koncipovany dopis, presto bych
pridal par postrehu. Doufam, ze nebudou brany jako osobni utok.

On Sun, Jan 26, 2003 at 07:42:49PM +0100, Milan Kerslager wrote:
> [...]

BTW: Debian taky pouziva uzivatele jako pokusne kraliky. Totez se
da rici alespon zcasti o jadru a dalsich komponentach...

> 1) prosim vsechny zaryte Debianisty, aby subject o Red Hatu nezneuzivali
>    k propagaci sve distribuce a kdyz, tak aby si ho adekvatne zmenili
>    (tj. vcetne vysvetlovani prace s DEB a rekompilaci - viz META-FAQ)

Subject je zde zvolen tak, ze se v nem vyskytuje jak RedHat, tak
Debian. Predpoklada se tudiz, ze se bude psat o techto
distribucich. Dalsi namitka spociva v tom, ze Debian nepotrebuje
reklamu, neb neni firma, jejiz jednou z hlavnich cinnosti by byla
tvorba a prodej linuxove distribuce. Zda se tedy, ze ostatni
"zaryti Debianiste" chvali svoji distribuci bez nutnosti delat ji
reklamu, pouze na zaklade svych zkusenosti.

> 3) nerozumim vychvalovani konzervativni distribuce, o ktere se jednim
>    dechem pise, ze si musim nainstalovat "par testing baliku". Za tohle
>    by jakykoliv admin mel dostat trvalou nalepku "hazarder" (minimalne)
>    nebo spise neco ve smyslu nelogickeho chovani a argumentace.
>    Vite vubec co je QA a co pro QA znamena zaneseni noveho balicku
>    do distribuce, nerkuli dokonce jinou Glibc (!!!) a to dokonce
>    ne dukladne otestovanou proti puvodni distribuci, ale testing (!!!)
>    verzi?

Ja na svem pocitaci pouzivam testing distribuci. Jedine, co se
tam obcas objevi, je, ze se mi nechteji nainstalovat nejake
baliky z upgradu kvuli (jeste) nesplnenym zavislostem. apt mi
tedy baliky neupgradne, ja den dva pockam a udelam upgrade znovu.
Vse funguje jak ma a dle meho ocekavani. Premyslim, zda se mi
nekdy neobjevil problem: ano, objevil, kdyz jsem hazardoval
s hdparmem a rozboural se mi filesystem. Ale za to Debain nemohl.

Domnivam se, ze vase reakce jaksi pocita s jinym stavem testing
baliku, nez jaky ma Debian jako standard... To testing dle meho
znamena, ze se jedna o testovani novych feature, tj. nove glibc,
jeji navaznosti na baliky apod., nikoliv o nedodelane balicky,
ktere jsou dany k otestovani.

Pokud chci jen nektery balik z testing do stable, pak si muzu dat
jako zdroj deb-src testing distra a balik si zkompilovat. Tim se
mi splni i zavislosti na stabilni glibc apod. Nekdy je to treba,
napr. v pripade, ze chci pouzit kernel 2.5.x, kde byl prekopan
system natahovani modulu a ja potrebuju balik module-init-tools.

> 4) jestli je modnim hitem aktualni Glibc, kompilator GCC 3.2 nebo
>    jakakoliv jina soucast (Mozilla?, KDE?, Evolution?), pak jsem cinsky
>    buh srandy, protoze KAZDA distribuce tyto komponenty drive ci pozdeji
>    bude obsahovat a vzdy musi byt nekdo prvni (a taky posledni, ze ano
>    - to je nejpohodlnejsi a take pak nejjednodusii k pomlouvani tech,
>    kteri tomu poslednimu v potu tvare umetou cesticku) - take tomu
>    nerozumim z pohledu argumentu, ze novy SW je v testing a tudiz
>    ho muzu pouzit - to je novy SW v RH modni, ale v testing verzi
>    Debianu to "modni" najednou neni???

U Debianu se muzu rozhodnout, zda chci nove balicky a sahnu po
testing distribuci (viz pozn. vyse), nebo budu konzervativni
a pouziju starou dobrou osvedcenou distribuci, ktera se mi
nainstaluje na stroj s 8MB RAM, ale ktera je stale jeste
podporovana security updatama apod.

> 5) obdivuji schopnosti debianistu (v tomto pripade) vyzdvihovat jejich
>    distribuci pro veci, ktere bud vyhodami nejsou (testing baliky do
>    stable) nebo jsou totozne s vlastnostmi odsuzovanych distribuci (RPM
>    balicky, moznost rekompilace, automaticke updaty i instalace)
>    Mozna je to jen neznalost, ale tim vice by se dotycni meli stydet.

A co kdyz jste nepochopil jejich pohled na svet a stale se na
ostatni divate optikou: opiraji se o nejlepsi distribuci na
svete, pro kterou se taky angazuju: ja jim ukazu... Vyzkousel
jste si nekdy debian? Ja jsem s RedHat-em pracoval.

> --
>                         Milan Kerslager

Zdravi
Honza Marek