Unix load a CPU Usage (Re: MRTG a CPU)

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Pondělí Leden 27 11:43:27 CET 2003

konig wrote/napsal:
: kontroloval jsem dneska stats a zjistil ze CPU na serveru ma podle MRTG asi
: od osme hodiny vytizeni 792% !! Coz je asi pekna blbost, smiril jsem se s
: tim ze kdyz se treba generujou stats z logu tak to ukaze 120%, ale aby me to
: ukazovalo v podstate behem idletimu vytizeni 800% to uz je sila. Kdyz se
: priloguju prez SSH jako root tak me prikaz uptime ukazuje load average:
: 1.02, 1.06, 1.01. Dost me ale znepokojuje ze ve stejny cas se dost zvedl i
: traffic zhruba na dvojnasobek (myslim ze maximum).

    Nerozlišujete UNIXový load a zatížení procesoru.

    Zatížení procesoru je číslo od 0 do 1 (0% - 100%), které udává,
jaký díl času procesor dělal něco užitečného (doplněk od flákal se :-)

    IMHO se dá zjistit periodickým vyhodnocováním /proc/uptime

    UNIXový load je (zhruba) počet procesů které čekaly na spuštění
v jednom okamžiku. Aby to mělo smysl, tak v /proc/loadavg jsou průměry
za poslední minutu, pět minut a patnáct minut.

   Přesně se to dá dohledat ve zdrojácích jádra, ale je zřejmé, že
zatížení procesoru nemůže vyrůst (na uniprocesoru) nad 100% .

   Platí: UNIXový load != zatížení procesoru

   Ukázka na http://foto.koren.cz/ruzne/linux/load.png (granularita je
hrozná, ale ten notebook jsem zapnul teprve před chvilkou).

Věroš Kaplan

PS: ale co tomu původnímu systému je, tak to nevím. Napadení, červ?
--
Věroš Kaplan <veros @ tac . cz>
Tacoma Computers, Staňkova 18a, Brno, CZ                http://www.tac.cz/