DNS cache na linux klientovi?

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Pondělí Leden 27 17:53:47 CET 2003

Narazil jsem na nasledujici problem:

Kvuli zmenam v nasi DNS domene jsem se nekolikrat dostal do stavu, ze

1. dotazu se z klienta na hostname1.firma.cz (napr. pres nslookup):
odpoved je IP1
2. pingnu na hostname1.firma.cz, ping jede na IP1
3. udelam zmeny na autoritativnim DNS pro hostname1.tmapy.cz na IP2
4. cache DNS si stale pamatuje starou adresu (tj. IP1), tj. na klientovi
   nslookup i ping jede na IP1
5. restartuji cache (svc -t /var/svscan/dnscache)
6. nslookup na klientovi jiz funguje spravne, tj. vrati IP2
7. ping se stale pokousi na IP1.

V /etc/hosts zadny zaznam nemam, pokus ho tam dodam, tak to ping cte a
je to v poradku.

Cele mi to pripada, jako by na linux klientovi, bezelo jakesi cachovani
IP. Ale to ted jsem se s tim nesetkal a proto nevim, jakou sluzbu
restartovat.

Nepodarilo se mi zjistit, co vse se takto chova, ale napriklad galeon si
to pamatuje dokud ma alespon nejake okno rozjete. Potom se zda, ze opet
probehne resolv a jiz to funguje. To bych jeste chapal.
Problem je v tom, ze mi pripada, ze to nejak cachuje i bash, protoze
ping to rozhodne cachovat nemuze, kdyz bezi pouze chvili.

System mam RH 7.3 s updaty

Ted jsem vyzkousel, ze na updatovanem RH 7.2 to nedela.

1. Muzete mi nekdo toto chovani systemu vysvetlit nebo odkazat na
dokumentaci (nevim, kde hledat)?
2. Kde vybec hledat, co je toho pricinou?

Pavel

--
Pavel Lisy <pali na tmapy.cz>
T-MAPY spol. s r.o.