RedHat vs Debian

Petr Balas petr-news na balas.cz
Pondělí Leden 27 18:59:10 CET 2003

Milan Kerslager wrote:

> [...]
>    RH, kde se o tom pise (cili problem bude mit kazdy system, ktery bude
>    obsahovat tu neopravenou verzi MySQL a dostatecne nove Glibc,
>    pripadne splni jine podminky pro projeveni chyby). Co se tyka
>    jakesi dalsi chyby, neni zde nic konkretniho a chyby jsou vsude,
>    takze je to spise pomluva.
>
> 3) nerozumim vychvalovani konzervativni distribuce, o ktere se jednim
>    dechem pise, ze si musim nainstalovat "par testing baliku". Za tohle
>    by jakykoliv admin mel dostat trvalou nalepku "hazarder" (minimalne)
>    nebo spise neco ve smyslu nelogickeho chovani a argumentace.

Testing balicky mam jen ty, ktere nutne potrebuji (a vim co si musim hlidat)
a zbytek mam konzervativni.

>    Vite vubec co je QA a co pro QA znamena zaneseni noveho balicku
>    do distribuce, nerkuli dokonce jinou Glibc (!!!) a to dokonce
>    ne dukladne otestovanou proti puvodni distribuci, ale testing (!!!)
>    verzi?

<flame>
A ze se to QA projevilo pri zarazeni MySQL a nove GLibc.
</flame>
Jinak nedoporucuji kritizovat neco, co neznate (QA pod Debianem) ;-)

> 4) jestli je modnim hitem aktualni Glibc, kompilator GCC 3.2 nebo
>    jakakoliv jina soucast (Mozilla?, KDE?, Evolution?), pak jsem cinsky
>    buh srandy, protoze KAZDA distribuce tyto komponenty drive ci pozdeji
>    bude obsahovat a vzdy musi byt nekdo prvni (a taky posledni, ze ano
>    - to je nejpohodlnejsi a take pak nejjednodusii k pomlouvani tech,
>    kteri tomu poslednimu v potu tvare umetou cesticku) - take tomu
>    nerozumim z pohledu argumentu, ze novy SW je v testing a tudiz
>    ho muzu pouzit - to je novy SW v RH modni, ale v testing verzi
>    Debianu to "modni" najednou neni???

Ehm a vite co znamena testing u Debianu? Takze:
1) Prijde nova verze balicku a je zarazena do unstable.
2) Jakmile je tento balicek v unstable 14 dni bez bugreportu tak je teprve
   presunut do testing.
3) Balicky s opravami chyb se presunuji z unstable do testing zrychlene.
T.j. balicek v testing je jiz docela slusne otestovan.
Instalace testing balicku znamena i instalaci vsech potrebnych zavislosti
z testing (i co se tyce cisel verzi).
BTW na domacim serveru mam unstable a nejaky problem potkam cca jednou
za pul roku.

> 5) obdivuji schopnosti debianistu (v tomto pripade) vyzdvihovat jejich
>    distribuci pro veci, ktere bud vyhodami nejsou (testing baliky do
>    stable) nebo jsou totozne s vlastnostmi odsuzovanych distribuci (RPM
>    balicky, moznost rekompilace, automaticke updaty i instalace)
>    Mozna je to jen neznalost, ale tim vice by se dotycni meli stydet.

Moznost zarazeni testing balicku do stable je velice flexibilni - apt-get
umi stahnout a nainstalovat balicek z unstable i se vsemi potrebnymi
zavislostmi. Priznam se ze netusim jak slozite je pouzit v RH balicek
z beta distribuce popr. balicek z 8.0 pod RH 7.3.

Jinak obdivuji a fandim RH za snahu tahnout pokrok dopredu (prosazovani
unicode je mi velmi sympaticke) ale ono se to jaksi bije s nasazenim na
servery.

--
Petr Balas (petr at balas dot cz)