Frekvence mobile pentium 4

Úterý Leden 28 20:35:44 CET 2003

On Tue, Jan 28, 2003 at 11:23:06AM +0100, Hanuš Adler wrote:
> Zdravim,
>
> mam notebook s procesorem Mobile Pentium 4. Moc se v tom nevyznam,
> ale podle toho, co jsem o nem slysel, by mel primerene menit svou
> taktovaci frekvenci podle toho, jak je zatizeny. Jenze me se zda, ze
> asi porad bezi naplno a diky tomu se vubec nevypina vetracek, coz mi
> trochu vadi.
>
> Je v linuxovem kernelu neco, co by procesoru reklo, aby svou
> frekvenci v dobe, kdy nic nedela, patricne snizil, nebo by to mel
> delat sam a mam ten notebook reklamovat u vyrobce?

IMHO se Linux prilis nekamaradi se zmenou frekvence za behu a byly na to
nejake zaplaty. Zminky byly tusim na http://abclinuxu.cz v Jadernych
novinach. Je mozne, ze budete potrebovat i ACPI.

Linux pouziva instrukce hlt, ktere procesor "zastavi".

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz