umount - device busy

oldfrog na volny.cz oldfrog na volny.cz
Středa Leden 29 09:17:13 CET 2003

>nainstaloval jsem si suse 7.3 (ja vim, jsou i novejsi, Promise ale
>nema ovladace pro radic SX6000 pro novejsi verzi) a mam problem pri
>restartovani serveru. Pokazde se na konci nepodari odpojit /dev/sda1 a
>zustava tam viset i /proc, kvuli kteremu (podle mne) se neodpoji ani
>ten root (/dev/sda1). Pri startu to pak vyskoci do kontroly disku, ze disk
>nebyl korektne odpojen. Zkousel jsem (a hledal) uz spoustu moznosti (lsof,
>fuser), ale na nic rozumneho jsem neprisel.
>Nenapada vas nekoho neco ?

Napada mne akorat to, co jste uz asi sam overil:
- je spravne poradi v /etc/fstab ?
- neni nejaky soubor pripojen jako loop ?
- neni nekde do pripojeneho svazku chroot ?
- co je v /var/log/messages /var/log/boot* ?
- nevisi neco na nepodarene operaci v nfs ?

Pokud mate podezreni na /proc, zkuste jej odpojit rucne
a restartovat - chova se to korektne? Pokud restartujete
z runlevelu 1, projevi se chyba take? Podle toho muzete
usuzovat, zdali to ma na svedomi nejaky proces nebo
je to spise chyba dejme tomu nastaveni. Muzete zkusit
pridat ladici vypisy do prislusnych skriptu.

Zdravi
OldFrog.