K cemu je dobry ext3?

Středa Leden 29 12:32:43 CET 2003

Oldrich Sapak píše:
>      Ne, ta zrada, jak jsem uz drive psal, je jinde. Na stroji
> se standardnim RH jadrem jsem pomoci tune2fs zmenil ext2 na ext3,
> opravil /etc/fstab a prebootoval. Pak jsem napsal  mount
> a ono to reklo:
>
> /dev/hdb1 on / type ext3 (rw) .
>
> Ale bylo a je to ext2 nebot:
>
> cat /proc/mounts
> /dev/root / ext2 rw 0 0
>
>     Ve std RH jadre je ext3 modulem a neni pri bootu k dispozici,
> proto se fs namontuje jako ext2, jen nevim proc mount rika neco jineho.
>
> Takze fsck po vypadku napajeni intervence chtit mohlo a reseni
> [...]
	Skoro by se chtělo říct klasikou větu o chybě mezi klávesnicí
a židlí, buďto používáte jádra z distribuce, kde je to ošetřeno včetně
výroby správného initrd a předání parametrů lilu/grubu
(viz rpm -q --scripts kernel), nebo máte jádro vlastní a kopírujete postup
distributora, a nebo děláte vše podle své hlavy - ale pak musíte být
poučený. FAQ této konference odpověď registrují od prosince 2001
(2.4.15-pre5 je z listopadu 2001).
	Ale zmatky okolo nekonzistentních údajů v /etc/mtab a /proc/mounts
jsou přece jenom velké, přispívá k nim trochu i to, že se ext3 tváří jako
ext2. Třeba všechno vyřeší linuxfs.

http://faq.linux.cz/23-ext3.html