Antivir

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Středa Leden 29 13:40:20 CET 2003

On St, 2003-01-29 at 12:33, Safrata Petr wrote:
> Na adrese http://clamav.elektrapro.com/
>  najdete free antivirus
>
> Ma stim nedko nejakou zkusenosti?
Pouzivam ho jiz asi pul roku. Je tam dost rychly vyvoj.

Mam verzi 0.51 z rijna. Ta jiz pouziva virovou databazi z projektu
OpenAntivirus. Mam s nim seriove zapnuty jeste f-prot, tzn. ze vse
zkontroluje clamav a potom f-prot. Pokud to jeden z nich najde, tak to z
vypisu poznam, pokud ho clamav propustil. Updaty stahuji pro oba 1x
denne.

Clamav pochyta dle meho odhadu tak 99% mailu s virem (1-2 za mesic mu
projdou, pri prumeru vice jak 10 mailu denne) . Obcas to propusti nejaky
velmi exoticky nebo velmi novy virus. U tech novych jsem pozoroval, ze
tak do 1 - 2 dnu byly v databazi zahrnuty. Exoticke do databaze z
principu nechteji davat. databazi je mozne nejak updatovat i vlastnimi
prostredky, ale mel jsem s tim nejake problemy, tak si s tim uz nehraju.
Mozna je to nyni lepsi.

Muj zaver je takovy ze pro prostredi, kde neni moc penez na vyhazovani a
k tomu pouzivaji mozillu misto outlooku je to docela vhodne k nasazeni
uz dnes. Tam kde chteji mit opravdu jistotu (???) tak at si koupi
komercni AV. A budou mit pochytane i to jedno procento, co jinak projde.

Pavel

--
Pavel Lisy <pali na tmapy.cz>
T-MAPY spol. s r.o.