3D modelovani - Blender && rozmery

Martin Duda Martin.Duda na hrad.cz
Středa Leden 29 14:11:58 CET 2003


Stepan Roh wrote:

>On Mon, 27 Jan 2003, kratochvil jiri wrote:
>
>  
>
>>Koukal jsem do archivu a nasel jsem par poznamek o blenderu ze s nim
>>nekdo modeloval byt. Neprozretelne jsem zene slibil ze ji to namaluju.
>>Ale trosku jsem narazil. Nejak nemuzu prijit na to jak blenderu
>>vysvetlit ze chci nakreslit napr krychli o urcitych rozmerech. Je hezke
>>ze muzu potahnout jednotlive vertices. Ale nezjistil jsem jak ziskat
>>nebo zmenit jejich velikost na pozadovane rozmery. Tzn. nekam napsat
>>50x40x30 a ne to odhadem natahat 5x4x3 ctvecky.
>>
>> Prehledl jsem nekde neco?
>>    
>>
>
>Moznost umistovat objekty na urcite misto (a zadavat jejich velikost a
>rotaci) je dostupna pres klavesu N. Lze tim umistovat jak cele objekty,
>tak (v editacnim modu) i jejich jednotlive vertexy (a samozrejme i jejich
>skupiny).
>
>S pozdravem,
>
>Stepan Roh
>
Dobry den,

pripojil bych jenom maly dotaz. Experimentuji s OpenGL(Mesa) a potrebuji 
nejaky nastroj, ve kterem bych nakreslil scenu (objekty apod.) a 
vysledek ulozil v nejakem text. formatu a potom natahl do vlastni 
aplikace v OpenGL. Experimentoval jsem s blenderem, ale priznam se, ze 
nejsem schopen jen stylem pokus/omyl prijit na to jak se ovlada a co je 
k cemu. Problem je v tom, ze manual k blenderu je v podstate nanic - u 
vetsiny kapitol je napsano neco jako "dodelat" :-((
Muj dotaz tedy zni, zda-li nekde neroste nejaky uplnejsi manual. Pokud 
mate tip i na nejaky jiny modelovaci soft pod Linux budu jen rad.
Predem dik za odpoved.

Duda






Další informace o konferenci Linux