RedHat vs Debian

Mirek Petricek mirek na petricek.cz
Středa Leden 29 17:52:50 CET 2003

On Wed, Jan 29, 2003 at 03:58:48PM +0100, Peter Mann wrote:

> toto si velmi dobre debianisti uvedomuju a "vraj" sa ma prejst na nejake
> "castejsie" vydavanie verzii ... v podstate to uz teraz umoznuje vetva
> "testing", takze problemom bude uz naozaj iba testovanie a po otestovani
> vydavanie zaplat a podobne ... nie je to vsak take jednoduche, ked treba
> ustrazit cca 11.000 balickov a minimalne 11 architektur

Trochu se musím pousmát. Konečně na to Debianisté přišli. Prostě to
není reálné udržet 11.000 stabilních balíčků pro 11 architektur. Proto
se Red Hat, coby komerční firma, která na svou práci musí poskytnout
určité stupně záruk, snaží distribuci spíše zeštíhlovat (odstraňovat
sporadicky používané programy, sjednocovat desktopová prostředí ...).

Já osobně instaluji na produkční servery Red Hat Linux, v současné
době verzi 7.3. Ten má relativně nejlepší podporu výrobců hardware i
producentů komerčního software, solidně a rychle řešené (a dostupné)
aktualizace a relativně dynamický vývoj na to, abych novým zákazníkům
mohl nabízet odpovídající služby. Pro bežnou práci, zase na desktopu
používám aktuální verze SuSE Linuxu, který mi připadá uživatelsky
přítulnější než jiné distribuce.

Pokud jde o podporu výrobců hardware, tak tím myslím, především
certifikace. V komerčním prostředí prostě není možné experimentovat,
není možné objednat zákazníkovi za půl milionu server a pak na něm
Linux nebo něco jiného "rozcházet", je potřeba, aby to fungovalo a
za to třeba výrobce převzal záruku. Binární ovladače, monitorovací
agenti a další věci, kompilované jen pro tu jednu distribuci, je
zase úplně jiná (i když související) kapitola.

Podívám se tedy, pro jaké distribuce náš výrobce serverů své stroje
certifikuje (zpravidla aktuální verze Red Hat Linuxu) a nic dále
nezkoumám.

--
/* Miroslav Petricek            mirek na petricek.cz
   UNIS COMPUTERS, spol. s r.o. mpetricek na uniscomp.cz