RPM vs DEB (was RedHat vs Debian)

Středa Leden 29 21:58:43 CET 2003

On Wed, 29 Jan 2003, Jan Kubik wrote:

> Vy mate na mysli nejakou kopii RH, SuSE apod. , tedy neco , co ma
> fungovat pro vsechno pocitacove tohoto sveta. Takhle na to jdou
> informatici. Tito lide nepouzivaji jeden otvirak na pivo a jiny na
> konzervy. Informatici se snazi vyrobit vzdy universalni otvirak na
> vsechno.

Mam takovy dojem, ze vetsina otviraku, co jsem videl, umela otvirat lahve
i konzervy. A silne pochubuju, ze je navrhovali informatici.

> Inzenyri uz by davno problematiku rozdelili a samozrejme by existovala
> distribuce (1 CD) pro mensi firmy napr. file-server. Samozrejme ze pouze
> pro specifikovane hardware. Distribuce by ovsem pri instalaci nerozeznala
> event. existujici zvukovou kartu. K cemu taky.

Otazka zni, zda je efektivni udrzovat 57 ruznych uzce specializovanych
distribuci, kdyz je treba 90 % klicovych komponent identickych. Lepe
receno otazka zni, kde je optimum -- IMHO ma mnohem bliz univerzalismu
nez specializaci (ostatne klasicka (a pravdiva) programatorska poucka
rika, ze je obvykle jednodussi vec naprogramovat obecne).

> Nez nekdo napise, ze napr. SuSE i RH maji neco takoveho v nabidce, tak
> to se myli. Pri doinstalovani vlastniho software dojde okamzite pri
> problemech k ruznicim, kdo je za co zodpovedny. Jemon proto, protoze
> distributori bohuzel nepochopili, ze jako dodavatele subproduktu musi
> nabidnout kontrolovatelne interface, aby byla vyhranena sfera odpovednosti.

Nevim, co presne myslite terminem "nabidnout kontrovatelne interface". To,
jestli jsou k dispozici dana systemova volani a knihovni funkce a zda
odpovidaji pozadovane specifikaci zkontrolovat lze -- tedy do te miry, do
jake lze zkontrolovat, zda libovolny program odpovida specifikaci.
Samozrejme bychom mohli pozadovat formalni matematicky dukaz (a v mnoha
v pripadech by to bylo zadouci), ale to by urcite nebyl inzenyrsky
pristup. ;)

A pak nevim, proc ukazovat prstem na tvurce distribuci. Takovy jeden
nejmenovany vyznamny RDBMS vesele porusuje uznavane standardy (TOG Base
Specs / Single Unix Spec) a dokonce i vlastni dokumentaci a jsem
zvedavy, kdy ho za to nekdo "pozene k zodpovednosti".