Re: 3D modelovani - Blender && rozmery

Oak Oak.brno na seznam.cz
Čtvrtek Leden 30 07:58:31 CET 2003

Dobrý den,

Dne 29. leden 2003, <linux na linux.cz> napsal:
> Dobry den,
>
> pripojil bych jenom maly dotaz. Experimentuji s OpenGL(Mesa) a potrebuji
> nejaky nastroj, ve kterem bych nakreslil scenu (objekty apod.) a
> vysledek ulozil v nejakem text. formatu a potom natahl do vlastni
> aplikace v OpenGL. Experimentoval jsem s blenderem, ale priznam se, ze
> nejsem schopen jen stylem pokus/omyl prijit na to jak se ovlada a co je
> k cemu. Problem je v tom, ze manual k blenderu je v podstate nanic - u
> vetsiny kapitol je napsano neco jako "dodelat" :-((
> Muj dotaz tedy zni, zda-li nekde neroste nejaky uplnejsi manual. Pokud
> [...]

No většina lidí asi uzná, že jedním z nejvhodnějších
textových formátů pro popis 3D scén je POV-RAY. Dnes
už asi nikdo nechce psát 3D scény ručně, a tak bych
Vám doporučil KPovModeler (http://www.kpovmodeler.org).
Má velkou sadu jednoduchých nástrojů, jejichž kombinací
se sestavují objekty a z nich celá scéna. Formát modeleru
je *.kpm, ale exportovat do pov-raye jde nejen celá scéna,
ale prakticky jakýkoli objekt či jeho část (např. textura).

Zdraví,

Oak

Reklama:
Aktualni zpravy z domova i ze zahranici, krimi, kultura, sport, zpravy ze spolecnosti, vztahy a sex, horoskop a televizni program
http://www.novinky.cz