UnitedLinux = ?

Čtvrtek Leden 30 14:46:09 CET 2003

On Thu, Jan 30, 2003 at 01:46:57PM +0100, Josef Varilek wrote:

> Nevite nekdo jak je to s UnitedLinuxem? Ja se v tom nejak nevyznam..
>
> beta byla ke stazeni, ale verzi 1.1 jsem nikde nepotkal.
> da se to nekde stahnout, anebo je pojem UnitedLinux pouzivan
> pouze pro firmy typu SuSE, SCO, atd jako zaklad
> pro jejich enterprise-produkty??

Při prezentaci UL bylo jasně řečeno, že je to základ pro advanced
řešení. V pochvalných diskuzích uživatelů se překvapivě spíše tiše
předpokládalo, že UL bude něco, co bude všeobecně přístupným desktopem.

Je pravda, že společnosti sdružené kolem UL tvrdily, že budou stavět
svoje distribuce pro obyčejné uživatele na UL, ale nemyslím si, že je to
nějak těsná vazba, protože vývoj se snadněji bude dělat přesně obráceně
(zejména pro následující verze) - klasická distribuce bude neustále
pokračovat a UL bude fork, který se pokusí o kvalitnější stabilizaci a
nová verze by měla vyjít až po relativně delší době.

Pokud by to mělo být obráceně, čekal bych UL jen před nástupem nové
major verze normální distribuce (tj. pro 9.0, 10.0 atd), jenže pak by se
dala očekávat časová tíseň pro stabilizaci nebo pro včasné uvedení
novinky pro desktop (resp. obyčejnou, non-advanced verze).

Kromě toho bude zřejmě (jako u RH) enterprise oblast běžně dostupná jen
jako zdrojáky (tj. ne v binární podobě).

> P.S. jaky je vlastne duvod pro napr. Redhat Enterprise server versus Redhat?
>
> nebo Suse Enterprise server vs. Suse Linux ??

Komerční zákazníci nejsou schopni držet krok s rychlým vývojem (2x ročně
nová distribuce) a potřebují něco pomalejšího a se solidnějším základem
(tj. v současnosti asynchronní I/O, škálovatelnost na SMP, modifikace
scheduleru, vylepšení pro systémy s opravdu velkou pamětí atd).

Stejně tak je potřeba zajistit delší support a placené služby (dodávky
na klíč, know-how atd).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz