Antivir

Igor Bujna igor.bujna na maxi-tip.cz
Čtvrtek Leden 30 17:27:35 CET 2003

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

 >	Ehm. Licencni ujednani jste necetl, vidte? Pro ostatni, kdyz uz neco
 >kupujete za ucelem legalniho nabyti a pouziti, je dobre se zabyvat i
 >ucelem, za jakym je Vam licence poskytnuta... To co navrhuje kolega je
 >sice postup mozny, ale divim se Vam, ze uz si to AVP rovnou nestahnete z
 >warezu, stejne ho pouzijete nelegalne...

Jo zdravim,
mam nekde licenci na AVP for linux Workstation.
Kdybych tuto licenci pouzil na mail-hubu doma.
Mysleno nejaky firewall, ktery preposila pres SMTP postu obema
smery(INET->FIREWALL<-lokalni pocitac), a ktery by pred poslani tuto
postu timto produktem proscanoval(viz dale), a tento pocitac nema zadne
lokalni mailboxy.
Takze nevim jestli toto bude nelegalni??Nebo naopak??
Za dalsi, dany antivir scanuje akorat dany soubor, ktery mu amavis jenom
preda a zpetne hlasi OK/SPATNE.
Takze nevim jestli AVP pouzivam nelegalne. A nekde v AVP myslim nepisi,
ze musite platit za extra licenci
pri pouziti s amavisem, kdyz antivir pouzivam na scanovani souboru a je
mi jedno jestli ten soubor je vyextrahovana priloha z e-mailu(a nebo je
to nekde uvedeno.Potom budu pouzivat mailoveho klienta, danou prilohu si
ulozim jako soubor, proscanuji ten dany soubor a ted mi reknete jestli
toto scanovani bylo nelegalni).
Jo a jestli nekde pisi, ze tato licence se poskytuje k 1uzivateli u
daneho PC, tak jakeho uzivatele mysli.
Nejakeho fyzickeho(mysleno lidskou bytost), ci z /etc/passwd(chtel bych
videt nekoho jestli ma jenom roota).
Takze muj nazor je ten, ze antivir firmy si jenom mazou kapsu z danych
licenci.

PS:zkusil jsem si teda nainstalovat AVP for linux Workstation s danym
licencnim klicem.
Pokusil jsem proscanovat soubor s virem AVRIL a AVP hlasi, ze soubor je
OK(a to i s poslednimi updaty).
Zkusil jsem ztahnout novou verzi 4.0.3 pro Workstation , jenze mi nezere
dany klic i kdyz vyprsi az 12.3.2004.
Takze jsem si rekl, ze zmenili licencni politiku. Nasel jsem ze kdyz se
tedy spusti AVP v demo modu tak hlasi
nalezene viry, ale to je vse, tak jsem to zkusil spustit na ten soubor a
zase OK.
Kdyz jsem na instaloval AVP pro windows 98 tak po aktualizaci databazi
vyru ten vir nalezl a spravne zaradil.
Takze nevim , kde je chyba psal jsem do AEC kde jsem dany antivir
koupil, ale zatim mi neodepsali.
A taky mi je divne, ze mi pri upgrade na linuxu nezere dany klic i kdyz
na Windowsech je vse OK.