Problem s routovanim

Čtvrtek Leden 30 19:36:37 CET 2003

On Thu, 30 Jan 2003, Tomáš Lašťovička wrote:

> router ma tri sitove rozhrani: eth0 192.168.1.0/8, eth1 10.x.y.z/4 a
> wlan0 10.0.0.0/24
>
> problem spociva v tom, ze pokud chci z pocitace, ktery je na eth1
> pingnout na pocitac na wlan0, tak to nejde.
> routovaci tabulka na routeru vypada takto:

To se neni co divit, ze mate problemy, kdyz jsou adresy na eth1 podmnozina
adres na wlan0. Pak se totiz u uzlu v tech sitich -- zvlaste na wlan0 --
snadno stane, ze adresu z druhe site povazuji za adresu v lokalni siti, a
tudiz se to vubec nepokusi preposlat pres router.

Nejlepsi reseni by spocivalo v tom, kdyby se prostor pouzivany wlan0
zmensil, aby nekolidoval s eth1 (vsech 2^24 adres asi nepotrebujete).
Pokud by to z nejakeho duvodu neslo, pak budete muset zacit kouzlit
s proxy ARPem (/proc/sys/net/ipv4/conf/*/proxy_arp).