boot disketa pro RH8

oldfrog na volny.cz oldfrog na volny.cz
Pátek Leden 31 12:06:13 CET 2003

>tam
>
>no a to byl prave /mnt/sysimage. At uz jsem byl v nem, nebo v "/", tak mi
>to psalo illegal command (cesky to bylo snad "nepovolena instrukce
>(SIGKILL)"). A ten bin/bash jsem si samozrejme musel zkopirovat do
>/bin/bash, pak mi to lilo slo (+ kopie lilo.conf do /etc).
>
>Dekuji moc za dalsi postup, jak skoncim v okny, jdu na to.

Napiste, jak mate rozdeleny disk a ktery oddil predstavuje
kterou soucast systemu - idealni by byl soubor /etc/fstab
z vasi instalace linuxu. Pak Vam napisu (napiseme), jak
na to.

Priklad:
/dev/hda1    - je pripojovany jako /boot (obsahuje jadro ad.)
/dev/hda2    - je pripojovany jako / (obsahuje vse ostatni)

1) Nastartovat rescue linux.
2) Overit souborovy system root a boot.

    # fsck /dev/hda1
    # fsck /dev/hda2

3) Pripojit root a pak boot svazky do nejakeho
podadresare rescue linuxu, nutno dodrzet poradi:

    # mkdir /lin
    # mount /dev/hda2 /lin

Objevi se mimo jine adresar /lin/boot, ktery je na oddilu
hda2, ale bude prazdny, proto do nej pripojime hda1:

    # mount /dev/hda1 /lin/boot

Ted mame v /lin obsah cele nasi instalace linuxu.
Prepneme se do ni pomoci chrootu:

    # cd /
    # chroot  /lin  /bin/sh

4) Ted jsme ve "svem" linuxu, muzeme revidovat /etc/lilo.conf
a spustit lilo. "Svuj" linux opustime pomoci "exit":

    $ export PATH=$PATH:/bin:/sbin:/usr/bin:/usr/sbin:
    $ ls /boot/
    $ vi /etc/lilo.conf
    $ lilo
    $ exit

5) Odpojime "svuj" linux ve spravnem poradi:

    # umount /lin/boot/
    # umount /lin

6) Restartujeme:

    # reboot

!) Poznamka - priklad predpoklada souborovy system
ext2 a bezne IDE disky - tedy pripad, kdy nepotrebujete
zadne specielni ovladace pro pristup ke "svemu" linuxu.

OldFrog.