pristup na server z vnitrni site pres venkovni adresu

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pátek Leden 31 18:50:52 CET 2003

On Fri, Jan 31, 2003 at 04:57:05PM +0100, Daniel Klicka wrote:
> Dobry den,
> mam sit pripojenou pres linux s maskaradou. Firewallovaci pravidla
> vypadaji asi takhle:
> /sbin/iptables -P OUTPUT ACCEPT
> /sbin/iptables -P INPUT DROP
> /sbin/iptables -P FORWARD ACCEPT
> /sbin/iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth1 -j MASQUERADE
> /sbin/iptables -A INPUT -i lo -j ACCEPT
> /sbin/iptables -A INPUT -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT
>
> Na WWW server, ktery je ve vnitrni siti pristupuji zvenku pomoci tohoto
> pravidla:
> [...]

Reseni, ktera jsem sam zkousel
1. Dat na Firewall http proxy
   Nevyhoda: Bezi to na firewallu
2. Poucit uzivatele pristupovat na jinou adresu a vysvetlit jim,
   ze je to uplne stejne.
   Nevyhoda: Na nasi siti mam asi debilni uzivatele ale nepochopili
             ze http://192.168.1.2 je tentyz server ktery vidi z prace
             pod http://www.server.cz.
3. Na lokalni siti udelat DNS a pro dotaz www.server.cz vracet pro
   lokalni sit lokalni IP toho WWW serveru.
   Nevyhoda: Zminovany DNS server musi mit uzivatele jako primarni.
             Jednotnost (a pokusy) lze osetrit DHCP.
4. Zadnyma iptables to nelze zpravit!
   Kdyby vas nahodou napadlo, pridat takovyto zaznam
   iptables -t nat -A PREROUTING  -p tcp -d <verejna IP> --dport 80
   -j DNAT --to <lokalni IP>
   tak tim neztracejte cas.

Pouzivam reseni c. 3, klidne zaslu konfigurak toho bindu, kterej neni z
venku vubec videt.

S pozdravem
-- Dalibor Straka