cim synchronizovat hodiny na serveru

Úterý Červenec 1 10:32:32 CEST 2003

On Tue, Jul 01, 2003 at 08:52:27AM +0200, cz007332 na tiscali.cz wrote:
> Dobry den,
> neznate, prosim, nejaky soft na synchronizaci hodin na serveru po
> Internetu (respektive aby se hodiny samy presne ridily)? Mne se hodiny
> na RH7.3 zpozduji asi o 10 minut tydne...

Pred nekolika dny jsem na to odpovidal.

Pokud se pripojujete jen jednou za cas, nebude zrejme ntp demon to prave
orechove, protoze vetsi odchylku serizuje tak, ze "pribrzduje" nebo
zrychluje hodiny (aby nedoslo ke skokove zmene). Pri vetsi odchylce
dokonce odmitne synchronizaci uplne.

Proto muze ve startovacim skriptu byt odkaz na ntpdate, ktery
jednorazove hodiny posune (v RH je to soubor /etc/ntp/step-tickers, kam
napisete jmena NTP serveru). Pak se spusti demon.

V kazdem pripade je lepsi hodiny nejdriv seridit (drift), viz man
hwclock, aby se nepredchazely.

Pomoci hwclock je dobre cas zapsat do CMOS (pokud nepouzivate demona) a
je dobre mit cas v CMOS v UTC (jediny problem je v tom, ze kdyz vypinate
nebo restartujete stroj, musi masina pridat k hwclock parametr --utc,
aby se prepocitala odchylka, kdyz se systemovy cas prepisuje do CMOS.
Pokud je cas v CMOS v UTC, pak nebudete mit problemy pri prechodu
zimni/letni cas.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz