Nastaveni mutt

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Středa Červenec 2 17:12:02 CEST 2003

Ing. Vlastimil Pospíchal <vpospichal na tiscali.cz> wrote:

> Proč iso-8859-1? Německy zpravidla nepíši a pokud pošlu mail, který náhodou
> nemá háčky (tím spadne do iso-8859-1) a odpoví mi uživatel MSOE, dostanu
> guláš s hlavičkou iso-8859-1 a textem ve Win-1250.

Za tím byla myšlenka, že ISO-8859-1 je k dispozici na podstatně více
počítačích než ISO-8859-2, takže e-mail poslaný "někam do Internetu" bude
mít šanci správně vidět více lidí. Uvedená potíž je chyba MSOE, ale
doplatí na to ostatní, což může být dobrý důvod, proč tam iso-8859-1
nedávat.

> UTF-8 má budoucnost, bohužel se s tím ještě všechny MUA nevyrovnaly.

Ano, ISO-8859-X mají minulost. :-)

Marcel Kolaja <xkolaja na aurora.fi.muni.cz> wrote:

> Proč "zbytečně"? Já považuji UTF-8 za jediný rozumný způsob, jak řešit
> problém s non-US-ASCII znaky. Proto používám UTF-8 a nevidím na tom nic
> špatného. Mail, který jsem odeslal, byl naprosto korektní.

Je korektní, o něco delší než by byl v ISO-8859-2 a může způsobovat
problémy některým lidem, kteří 10 let v pohodě používali češtinu v mailu.
Máte pravdu, že je to určitě koncepčnější než ťysyc osmibitových kódování.
Myslím, že je na každém, jak se rozhodne.

S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229