potize s iproute

David Baierle (-c) dbai-c na lantanet.cz
Středa Červenec 2 18:40:55 CEST 2003

Zdravicko,

potreboval bych pomoci s nasledujicim problemem:

mam tu linuxovy router, na kterem je 8 ethernetovych portu a vse bezelo
jak ma do te doby, nez jsem potreboval pomoci iproute implementovat
source routing. Pomoci iproute jsem vytvoril pravidlo, ktere pro
prichazenici pakety z urcite site stanovi _defaultni_ routing urcitym
smerem (k providerovi). Potiz je, ze toto pravidlo se uplatnuje vzdy a veskere routy
pro jine site se ignoruji. Pokud server umisteny v teto siti zacne
komunikovat s klientem, ktery je na jinem portu routeru, paket odchazi
k providerovi, nikoli na prislusny interface. Mam takove podezreni, ze problem bude v
poradi, v jakem se routa vyhodnoti, ale delam co delam, bud se uplatni
vzdy (jako prvni, ostatni se ignoruje) nebo vubec (zapusobi standardni
defaultni routa). Asi jsem neco duleziteho prehledl. Muzete mi nekdo prosim poradit? Vim, ze jsem popis hodne
zjednodusil (nicmene pro pripad, ze mi unikla nejaka podstatna
zalezitost, by to mohlo stacit), v pripade potreby poslu podobnosti.

Budu velice vdecny za kazdou radu.

Dekuji!

--
David Baierle