jak zprovoznit cp1250_latin2 v instalaci MySQL z RPM?

Jan Havlicek havlicek na vse.cz
Středa Červenec 2 21:24:09 CEST 2003

"Mgr. Michal Nikitinský" wrote:

> ... tak to nevím - snad ne, dostal jsem požadavek, ale přiznám se, že s
> MySQL jinak nedělám.
>
> cp1250_latin2 zajišťuje převod kódování mezi windows1250 a ISO8859-2. Takže
> MySQL pak umí indexovat záznamy napsané ve Windows1250 podle ISO8859-2
>
> -- jestli jsem to tedy dobře pochopil ...
>
> no a tohle je standartně v MySQL vypnuto, musí se to zapnkout při
> instalaci - leč při instalaci distribuce v rpm se mnou samozřejmě Anaconda o
> ničem takovém nediskutuje ...
>
> minik

*** No popletene to neni, jen mozna trochu nepresne. MySQL lze
zkompilovat tak, ze pri komunikaci s klientem automaticky preklada
znakove sady mezi 1250 a ISO ato proto, ze korektni trideni pro ceskou
diakritiku je pro ISO ale spousta klientu chce komunikovat pres 1250.

Dela se to tak, ze po navazani spojeni se prvni prikaz zada set
character set windows1250_latin2

Je pro to ale treb aupravit zdrojaky.

Ja to delam tak, ze si sosnu src.rpm, dam rpm -i .. nainstaluje se mi do
/usr/src/RPM najdu si patricny spec soubor a upravim ho, rozbalim to
tgz, upravim zdrojaky dle navodu na http://www.fi.muni.cz/~adelton/l10n/
zase to zabalim, dam rpm -sb .spec cimz ziskam novy upraveny src.rpm a
dam rpm --rebuild src.rpm comz ziskam korektni rpm balicky, z nichz
nainstaluju ty co chci...

No uplne primocare to neni, ale nekolikrat uspesne pouzite.

Honza

--