(odpocinkove) GPL kod v komercni aplikaci

Marcel Kolaja xkolaja na aurora.fi.muni.cz
Středa Červenec 2 23:00:36 CEST 2003

On Tue, Jul 01, 2003 at 02:01:26PM +0200, Martin `MJ' Mares wrote:

> [...]
> toho mluvi o vytvareni odvozeneho autorskeho dila, coz je pojem spise
> pravnicky nez technicky a nikde neni uplne presne receno, co technicky
> znamena. Obvykle se soudi, ze jakekoliv linkovani programu dohromady
> nebo zakomponovani kusu jednoho programu do druheho vytvorenim odvozeneho
> dila je, ale pokud vim, neexistuje ani u nas ani v USA ani zakonna norma,
> ani precedens, ktery by toto resil. Ovsem vseobecne panuje nazor, ze linkovani
> vytvorenim odvozeneho dila je a je dost pravdepodobne, ze pripadny soud
> by z teto vseobecne prijimane interpretace vychazel.

Nejsem ani programátor ani právník, takže možná dělám někde chybu v úvaze,
ale tohle se mi nějak nezdá. Jelikož se mluvilo o linkování GPL knihovny
v non-GPL programu, tak "naopak" chápu jako:

(i)  někdo vytvoří non-GPL knihovnu libnongpl
(ii) někdo vytvoří GPL program, který slinkuje s libnongpl

Proč by na tom mělo být něco špatného? Odvozeným dílem je v tomto případě
ten program a ne ta knihovna, ne?

> Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/

S pozdravem

Marcel Kolaja                              http://nlp.fi.muni.cz/~xkolaja/