in.tftpd problemy s pravy / help

Jaroslava Zemanova frzr na post.cz
Čtvrtek Červenec 3 08:10:35 CEST 2003

Stanovil jsem si ukol nespoustet in.tftpd pod root pravy.

Takze jsem si vytvoril noveho uzivatele, skupinu, adresar (UID
91/91). Modifikoval jsem xinetd.conf, kde mam definovanou
uzivatele, skupinu pod kterou se ma in.tftpd spustit. Dale i v
prikazovem radku mam uveden parametr -u.

Prava adreasre uzivatele a vstupni adresarovy bod je nastaven jak
z hlediska uzivatelu, skupiny ale i predani do demona (parametr
-s) vcetne pristupovych prav.

xinetd demona in.tfptd spusti, tak jak jsem ocekaval po
uzivatelovym UID 91. Jenze pri pokusu stahnout soubor vyprsi
casovy limit a v message se objevi zprava typu:

do not setting group for tftpd

(tdtpd je tedy muj vytvoreny uzivatel pod kterym spoustim demona)

Nepomahaji zadne upravy pristupovych prav nad asresari, in.tftpd
(jak zhlediska vlastniku tak pristupovych bitu). Vse funguje jen
kdyz je in.tftpd spusten pod root.

Kdyz jsem se dival do minulych diskusnich prispevku, objevil jsem
neco jako, ze in.tftpd provadi prikaz chroot(), coz má byt
pricinou chovani. Bylo doporuceno ho ze zdrojoveho kodu
odstranit.

Takze muze nekdo poradit jak to obejit (neprogramuji v C/C++),
nebo ma nekdo in.tftpd upraven aby chroot nedelal.

frzr

--
Ziskejte kvalitu, kterou si zasluhujete. Za minimalni mesicni
poplatek vam nabizime Antivir, Antispam nebo dalsi kapacitu pro