(odpocinkove) GPL kod v komercni aplikaci

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Čtvrtek Červenec 3 10:44:05 CEST 2003

Zdravim!

> Takze pokud ta close-source knihovna ma licenci ktera umoznuje
> linkovani s GLP programem tak je to z pohledu licence toho softu OK?
> Hmm.. pak nevidim problem v binary-only ovladacich, modulech apod.

Kdepak, closed-source knihovna nemuze nikdy mit GPL-compatible licenci.

Ona kazda licence garantuje nejaka prava a uklada nejake povinnosti.
U GPL je to treba pravo na neomezene pouzivani programu a vytvareni
odvozenych del a povinnost pri sireni programu jej doprovodit zdrojovym
textem a odvozena dila licencovat vzdy vyhradne pod GPL.

Takze pokud chcete kombinovat kod spadajici pod vice licenci z nichz
jedna je GPL, musi byt vysledek pod GPL, takze vsechny licence musi davat
minimalne takova prava a maximalne takove povinnosti jako GPL.

Napriklad uz zminovana BSD licence bez advertising clause dava prava
delat si s programem temer cokoliv a neuklada prakticky zadne povinnosti,
tudiz je GPL-compatible; naproti tomu puvodni verze BSD licence, ktera
advertising clause obsahovala (tato klauzule rikala, ze drzitel licence
nesmi pri propagovani odvozeneho dila vyuzivat jmeno University of California),
GPL-compatible neni, nebot uklada povinnost, kterou GPL neuklada.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
And God said: E = 1/2mv^2 - Ze^2/r ...and there *WAS* light!