Gigabit sitovka - problem

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Čtvrtek Červenec 3 14:04:09 CEST 2003

Karasek na computerhelp.cz (Jan Karásek) writes:

> Zdravim
>
> Mam nasledujici problem, routrik, Debian woody, jadro 2.4.21, v nem
> giga sitovky e1000, 3com996B-T(bcm5700), jako moduly. Modul pro
> e1000 je primo z kernelu, pro 3com jsme pouzil ovladace z
> instalacniho cd. Moduly loaduji bez parametru, sitovky si delaji
> autodetect.
> Po pripojeni do site se detekuje a nahodi 1000 Mbps
> full duplex, ale hned to zase spadne a to se opakuje stale
> dokola. 100 Mbps full duplex zvladaji obe naprosto v pohode. Muze to
> byt kabelazi ? Stava se mi to u zakaznika, tvrdi mi, ze na tech
> [...]

Jo, muze to byt kabelazi :-) Kabelaz musi mit lepsi parametry nez ta,
ktera je certifikovana pro 100Mbit. Pro 100Mbit je katerogie Cat5 pro
gigabit je Cat5E.

Half-duplex nema na gigabitu prilis vyznam, je sice formalne
definovany, ale v rade pripadu neni vubec implementovany, protoze se
vzdy jedna o spojeni bod-bod.

A na propojovani dvou gigabitovych zarizeni se pouziva vzdy rovny
kabel (nezavisle jestli pripojujete ke switchi nebo k jinemu
pocitaci).

Brno, Czech Republic