(odpocinkove) GPL kod v komercni aplikaci

Marcel Kolaja xkolaja na aurora.fi.muni.cz
Čtvrtek Červenec 3 14:37:13 CEST 2003

On Thu, Jul 03, 2003 at 01:58:14PM +0200, Martin `MJ' Mares wrote:

> Ano :-)  Problem totiz neni v tom, ze by mela byt odvozenym dilem ta
> knihovna, nybrz ze jim bude to, co vznikne slinkovanim onoho GPL programu
> se zminenou knihovnou.

Aha, to mě vskutku nenapadlo :-) Čili jako dílo se tedy bere binární kód
(to jsem si nějak neuvědomil :-(). V tom případě je ale IMHO u "modulů"
v interpretovaných jazycích situace jiná. V GPL programu potom totiž bude
jen nějaký "require" nějakého non-GPL modulu. K žádné další
kompilaci/linkování těchto dvou děl (modulu a programu) dohromady
nedochází, čili ani nevzniká žádné odvozené dílo a je všechno v pořádku.
Jsou moje úvahy správné?

> Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/

S pozdravem

Marcel Kolaja                              http://nlp.fi.muni.cz/~xkolaja/
NLPlab FI MU                                        http://nlp.fi.muni.cz/
"Software is like sex - it's better when it's free."
       -- Linus Torvalds