Antivirus na firewallu

Marcel Kolaja xkolaja na aurora.fi.muni.cz
Pátek Červenec 4 11:24:47 CEST 2003

On Fri, Jun 27, 2003 at 10:12:26PM +0200, Martin Kebert,,, wrote:

> No, spis hledejte squid a antivirus. To byste mel byt uspesnejsi. Firewall,
> ktery cmucha az do ...(ted mne nebijte:-))...pate vrstvy uz je spis proxy
> nez firewall.

No, ono podle toho, jak si vyložíte pojem firewall. Firewall lze totiž
považovat za nadřazený pojem pojmům "aplikační firewall" a "paketový
firewall". V praxi se však často za firewall považuje jen paketový filtr
a aplikačnímu firewallu se říká proxy. Prostě ten pojem má víc významů aby
se to nepletlo. ;-)

BTW HTTP a FTP je tuším na sedmé vrstvě podle ISO OSI modelu a na čtvrté
vrstvě podle TCP/IP modelu (opět, aby se to nepletlo ;-)). Ale sám si to
taky moc nepamatuju, tak doufám, že to píšu dobře. :-)

>   Martin Kebert <mkebert(at)seznam(dot)cz>

S pozdravem

Marcel Kolaja                              http://nlp.fi.muni.cz/~xkolaja/
NLPlab FI MU                                        http://nlp.fi.muni.cz/
"Linux hackers are funny people: They count the time in patchlevels."
       -- Martin Josefsson