Program mail

robert na v0jta.net robert na v0jta.net
Pátek Červenec 4 21:34:55 CEST 2003

> cat soubor.dat | mail -s Aktualni data juzr na firma.cz

  mail -s Aktualni data juzr na firma.cz < soubor.dat

> Zatim jsem to pouzival jen na masine, na ktere bezi nakonfigurovany
> Sendmail a tam to bez
> problemu chodi. Ale ted to potrebuju rozjet i na masine, kde neni zadny
> mail server. Necha
> se nejak programu mail predat informace, pres jaky mailserver ma
> odesilat ?? Ja jsem to
> nikde nenasel /nebo jsem spis blbe hledal/

  Nebo si muzete nainstalovat napriklad ssmtp (Extremely simple MTA to
get mail off the system), ktery v podstate nedela nic jineho nez veskera
maily co chcete poslat preda na jiny stroj, ktery si definujete v
/etc/ssmtp/ssmtp.conf. Tim docilite toho, ze veskere programy, ktere
normalne funguji se sendmailem budou fungovat i s timto, viz. nize ...

robert na cheetah:~$dpkg -L ssmtp
/usr/sbin/ssmtp
/usr/sbin/sendmail
/usr/sbin/newaliases