ftp-SSL/TLS-provoz

Pavel Kysilka goldenfish na mamutik.ucw.cz
Sobota Červenec 5 16:42:17 CEST 2003

	zdravim,

   mam linuxovy server, na nem mi bezi ftp ( proftpd ). lide se mi na
   nej pripojuji ze vsech moznych mist internetu.
   rad bych zprovoznil ftp pres ssl(tls).

   obavam se vsak jedne veci, jak to pojede klientum ?
   klienti jsou vetsinou z windows a to vetsinou total commander 4.0.x
   neco malo je mc z linuxu.

   cilem hry je, aby ftp jelo pres ssl ( pokud to klient podporuje,
   pokud ne tak jako normalni ftp ) a
   klienti na windows nepoznali, ze se na ftp serveru neco zmenilo.
   nebavi me uz posilat plaintext hesla pres internet, ale bohuzel nemam
   tu pravomoc vysvetlit lidem z windows, ze to jaksi neni bezpecne, ze
   meli by data kopirovat treba pres ssh a ze by nebylo od veci si
   sehnat nejnovejsi versi nejakeho rozumneho klienta na prenos dat.

   neco jsem ted cetl po vecerech na netu. na serveru muzu experimetovat
   v noci, pres den musi jet. ale prakticke zkusenosti bych se rad
   dozvedel z konfery.

   dotazy : jake mate zkusenosti s provozem ftp pres ssl ?
            muzu cekat nejake problemy s pripojovanim klientu a to
	    predevsim s windows ?

    diky za odpovedi

   pavel kysilka