Dialer skript

oldfrog na volny.cz oldfrog na volny.cz
Sobota Červenec 5 23:54:31 CEST 2003

>Vazeni,
>nevi nekdo z vas o programku/skriptu ktery by delal nasledovne:
>
>- pripojil se k masine (gateway) a tam by zkontroloval zda je
>pripojeni na internet...
>- pokud spojeni neni tak by ho navazal treba pomoci wvdial ci pppd...
>- podle potreby spojeni ukoncil...
>

>Jde mi o to, ze na linux stanici se bude pripojovat win (w2k) klient,
>tedy skript by mel bezet i na win (perl?), autentifikace neni nutna -
>pouzila by se ta z wvdial ci pppd... GUI by pomohlo ale neni zivotne
> [...]
Varianta (A):

Napiste normalni shellovy skript, ulozte na disk ve windows,
prihlaste se pomoci nejakeho telnetu nebo ssh clienta
a presmerujte vstup na uvedeny skript:

zcela vymysleny priklad:

c:\ > sshclient.exe my.gateway.net -i my-identity-file -batch < script.sh

Uvedeny prikaz muzete zapsat do davky (*.bat, *.cmd) a
vytvorit na nej odkaz treba na plochu.

Bude treba nastudovat, jak u konkretniho klienta docilit
samocinneho prihlaseni apod. Nicmene uvedeny postup pouzivam
u ftp a funguje to.

Varianta (B):

Vytvorte na unixove strane nejakeho uzivatele, napiste skript
ktery bude implementovat pozadovanou funkcnost a tento
skript zadejte uzivateli jako shell. Pak se staci pod danym uzivatelem
odkudkoli prihlasit a je to. Toto je zrejme lepsi varianta, znacne
nezavisla na platforme klienta.

Uspesny dial-in preje
OldFrog.

Ondrej Nemecek