MANDRAKE + APACHE + KODOVANI CESTINY

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Pondělí Červenec 7 09:51:22 CEST 2003

On Mon, 7 Jul 2003, Tomáš KRIŠTOF wrote:

> Zdravim,
>     mam problem s Mandrake 9.0 a Apache 1.3.26 -- apache je nainstalovanej
> RPMkem primo z CD Mandrake, vse funguje v poradku, jen mi to nejak spatne
> koduje...stranky, ktere jsou na jinem serveru v poradku tak tady nejsou
> cesky, kdyz kouknu jakym je to kodovanim, tak se mi ukaze Latinka 9 (ISO).
> Nevite co s tim?? Hledal sem nekde v konfigurakach (ten Mandrake pitomej
> jich ma na Apache nejak vic, nez sem zvyklej :( ) a zadnej DefaultCharset,
> nebo neco takovyho sem nenasel...Nevite nekdo co s tim, plosim, plosim...:))

Počítám, že máte také naintalovaný modul PHP do Apache. Problém je v tom,
že ve verzi 9.0 někdo usoudil, že kódová stránka iso-8859-15 bude rešit
všechny problémy se vstupem údajů přes modul PHP a tak je ve výchozím
nastavení tato hodnota nastavena.
V souboru /etc/php.ini hledejte řádek: default_charset = "iso-8859-15"
 a pouze ho zakomentujte. Pak je vše OK.

Verze 9.1 a další už tímto nečekaným chováním netrpí.

R.V.