Kouwel KW-571B + Debian (Woody)

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Úterý Červenec 8 08:21:55 CEST 2003

> Jake jsou vyhody takovychto radicu typu KOUWEL a spol? Pokud tomu dobre
> rozumim, jde o SOFTWAROVE radice, protoze vetsinu veci musi stejne udelat
> procesor na desce. Pak uz je pro RAID ale rovnou lepsi neutracet penize za
> tento zbytecny hardware, ale rovnou udelat softwarovy raid pomoci raidtools

No jo ale co kdyz jde o dual-boot masinu a ty data maji byt
pristupna i z Woken ? Pak je SW RAID pro kocku ...

> v cem je vyhoda techto levnych radicu?
> ( krome toho ze na ne vetsinou nejsou ovladace :-) )

Hlavne cena (karty jsou pomerne levne a castou jsou uz primo na
mainboardu) a obstojna podpora v kernelu (GPL ovladace) - hlavne
pro ty nejrozsirenejsi cipy.
Kdo ma nejaky novejsi typ, musi holt pockat az i jeho cip bude
zahrnuty do kerneloveho ovladace (taky jsem cekal a vim jake to
je) nebo zkusit pouzivat binalni ovladac od vyrobce (coz neni
nic moc - konkretne pro HighPoint cip HPT370 byl jejich ovladac
vyrazne pomalejsi).

A dalsi vyhoda (pro ty co si nechteji hrat s RAIDovymi funkcemi)
je levna moznost rozsireni IDE kanalu, coz se muze hodit. Zvlast
do starsich desek kde je max. ATA33, kdyz tyto radice podporuji
ATA100/ATA133.

Autorovi puvodniho prispevku :
IMHO by bylo jednodussi pichnout disk na "klasicky" IDE radic,
nainstaloval linux, prelozit si kernel s podporou vaseho radice
(pokud tam je) pripadne naroubovat binarni ovladace a az úak ten
disk prehodit na ten problematicky radic. Priprava vlastni
instalacni diskety urcite je mozna, ale tohle by nejspis bylo
jednodussi ....

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s