dva pevne disky na 1 PC

oldfrog na volny.cz oldfrog na volny.cz
Čtvrtek Červenec 10 01:34:10 CEST 2003

Jordano wrote:

>Chtel jsem se jeste zeptat na neco ohledne instalace Linuxu:
>
>Na jednom disku mam Windows 2000. Do PC si pridam dalsi disk, kam budu
>chtit nainstalovat Linux.
>
>Jak postupovat pri instalaci Linuxu na druhy disk? Urcuje se tam nekde
>cesta, kam se ma nainstalovat? Nemuzu k tomu nikde najit na internetu
>neco blizsiho.
>
>Diky.

Instalator Vam da vybrat nebo nabidne vlastni reseni.
V linuxu se IDE disky oznacuji nasledne, z prikladu
pochopite:

/dev/hda   - prvni IDE kanal, master, cely disk
/dev/hda1  - prvni IDE kanal, master, prvni oddil
/dev/hda2  - prvni IDE kanal, master, druhy oddil
/dev/hdb   - prvni IDE kanal, slave,  cely disk
/dev/hdc   - druhy IDE kanal, master, cely disk
/dev/hdc1  - druhy IDE kanal, master, prvni oddil
/dev/hdd   - druhy IDE kanal, slave,  cely disk

Podobna konvence plati i pro SCSI disky.

Pro instalaci linuxu budete potrebovat minimalne dva
oddily na kteremkoli disku - jeden pro souborovy system
pripojeny jako root, druhy pro odkladaci oddil swap.
Toto je detailne rozebrano v instalacnich pokynech te
ktere distribuce.

Ondrej Nemecek
    alias 'OldFrog'

tel:     241766035