rh 9.0 - skokove zmeny casu

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Čtvrtek Červenec 10 01:58:25 CEST 2003

Dne st 9. července 2003 20:53 jste napsal(a):
> dobry den,
>
> nainstaloval jsem si na jeden stroj rh 9.0 a nedari se mi u nej
> nastavit presny cas
>
> dam 'init 1', pak 'date xxxxxxxx', 'potom hwclock -w' a nakonec jeste
> pro sichr 'hwclock -s'
>
> tedy ted jsou systemove i hw-hodiny sync, ne?

Časové zony máte nastavené jak?
Dále čas v HW hodinách máte jaký ?

Nejlepší je těmto problémům se vyhnout a do HW hodin nastavit UTC čas a je po
ptákách.

Já nastavuji čas

#!/bin/bash
# Skript vytvoil pro ulehčení Petr Šobáň
# (c) 26.7.2000 S&S
#--------------------------------------------------------------------------

echo
date

if [ ! -x "/usr/sbin/ntpdate" ]
  then
    echo "Nemůžu najít program ntpdate"
    echo "Skontrolujte zda je v /usr/sbin/ntpdate ."
    echo
    exit 1
fi

if /usr/sbin/ntpdate 194.108.60.2
  then
    /sbin/clock -w --utc
  else
    if /usr/sbin/ntpdate ntps1-1.cs.tu-berlin.de
        then
          /sbin/clock -w --utc
        else
          echo
          echo "Z nějakého důvodu nahlásil program chybu."
          echo "Je spuštěn jako root ?"
          echo "Nic jsem neudělal."
          echo
        exit 1
    fi
fi

|    jabber soban na jabber.cz              |
|    ICQ    179223500                    |