Postgres a hesla

Pavel Kysilka goldenfish na mamutik.ucw.cz
Čtvrtek Červenec 10 11:20:47 CEST 2003

On 10-07-2003 09.48 +0200, L wrote:
	zdravim,
> Z pochopitelnych duvodu mam na serveru nastaveno, aby pro pripojeni k
> databazim pouzival hesla.
>
> Problem ale nastal, kdyz v shelovem skriptu potrebuji zadat heslo. Heslo mi
> neslo zadat z prikazoveho radku a psql se na nej zeptalo. Vzhledem k tomu,
> ze ten skript neplanuji jako interaktivni, trochu mi to udelalo caru pres
> rozpocet.
>
> Mate nekdo nejaky napad?
neni to tedy uplne bezpecne reseni. predem varuji.
v /etc/pg_hba.conf si najdete parametr trust vzhledem k pristupum. tim
povolite pristup bez hesel. sychroval bych to alespon pristupem na ip,
jinym uzivatelem k pristupu k databasi, pres ssh tunel. ale reseni p.
zaka je o dost lepsi.
ale pokud netrvate prilis na bezpecnosti, ci pristupujete k databasi z
bezpecnych zdroju a mate duveryhodne uzivatele, tak se to necha pouzit.

jinak zkuste si poslat mail na databases-subscribe na linux.cz .

> L.

   zatim
     goldenfish