[Fwd: Licencni podminky produktu SuSE]

Oak oak.brno na seznam.cz
Pátek Červenec 11 01:45:56 CEST 2003

Dne st 9. července 2003 12:42 jste napsal(a):

> PROC EXISTUJI LICENCNI PODMINKY PRO SuSE LINUX JAKOZTO SOUBORNE DILO?
>
> SuSE Linux obsahuje radove tisice programu s vlastnimi licencemi.
> Protoze je velmi obtizne pro uzivatele, aby si treba pred pripadnym
> sirenim precetl licence vsech RPM balicku, pripravuje SuSE licencni
> podminky pro SuSE Linux jakozto souborne dilo.

Takovou argumentaci neberu. Drtivá většina programů je GPL (nějaké verze) s
velmi podobnými podmínkami. Ale existenci souhrnné smlouvy chápu. Jen
nechápu, proč ty novoty a proč nefunguje starý systém, kdy při přidávání
balíčku s neGPL smlouvou na to byl uživatel explicitně upozorněn.

Otázka pro p. Kaniu: Nebo jsou tyto podmínky stanoveny jen u distribuce
distribuované v ČR, v rámci "dodatečných podmínek lokálního distributora"
tak, jak je to popisováno v původní smlouvě?
Můžete _přesně_ popsat _odlišnosti_ smlouvy produktů SuSE CZ od shodných
produktů v původní verzi bet dodatečných podmínek?

> PROC JSOU NOVE PODMINKY?
>
> Protoze se meni software v produktech a pridane sluzby. Ale jeden
> konkretni priklad za vse. SuSE na zaklade bilateralnich jednani mezi
> SuSE a  RealNetworks ma moznost redistribuovat RealPlayer svym
> klientum v ramci SuSE Linuxu, ale toto pravo redistribuce neni v
> soucasne dobe prenositelne, tzn. ze nasi klienti nemohou dale RealPlayer
> distribuovat!

Proč už není dobrý starý systém, kdy byl uživatel upozorněn při instalaci
neGPL programu na odlišnou licenci a tedy i dodatečné podmínky?

Co to je přesně subjekt? Já to snad vím, ale víte to i Vy? O jeden Váš
příspěvek dál jste napsal že SuSE Linux je možné používat doma. Můžete to
rozvést?
Přesně vzato, můžete instalovat SL v rámci celé své firmy, ale doma jen na
svůj počítač ale ne na počítače svých rodinných příslušníků, byť v jedné
domácnosti. Je to tak? (pozn.: Já žiju sám, jde mi jen o _Princip).

Zdraví,

Oak