Pomaly start linuxu

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Pátek Červenec 11 16:55:22 CEST 2003

> Přijďte se podívat na můj stroj s Debianem, uvidíte jestli bude
> rychlejší než W2k na stejném stroji. Vsadíme se? :)
Nebudu se sazet, je to klidne mozne. Ja znam zatim jen RH z pohledu
zacinajiciho spravce serveru, takze textmode JE rychlejsi, a MDK z pohledu
PowerUsera, kde to je pomalejsi nez Widle a to o dost.
Nedavno jsem byl pritomen instalaci Win98 clovekem, kteremu bylo 45 let a
instalaci OS delal poprve v zivote. Aniz bych mu radil (na pocitaci
samozrejme uz par mesicu delal v praci jakouzivatel Wordu), tak to dokazal
na Celerona 2GHz nainstalovat za 30 minut. Proste odklepaval Enter na
vsechno, co se ho to ptalo. Nakonec to delalo to, na co byl zvykly z prace.
Jelokoz jeho syn mu povidal neco o Linuxu, tak me pozadal, abych mu na synuv
stroj (stejny), pomohl nainstalovat MDK8.1. Nechal jsem ho to opet udelat
samotneho, ale nepovedlo se. Po asi 15 dotazech instalatoru, odklepnutych
enterem na nej vybehla anglicka hlaska a od te doby jsem to musel dodelat
ja. Vysledek byl ten ze prohlasil, cituji "Ten Linux je nejaky slozity, ze
jo? S tim bych se v mych letech uz asi nenaucil delat."
Vim, ze uz exituje novejsi MDK, mozna ze jina distribuce je pro desktop
jeste vhodnejsi, ale porad je tam ten jiny zpusob mysleni linuxaru :-)
No nechame toho. Je to trochu OT a nechci vyvolavat flames.
--
Petr