VPN pres NAT, Linux <--> Win

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 10 23:35:23 CEST 2003

Dobry den,

mate nedo zkusenosti s provozovanim VPN pres ceske ADSL Basic (verzi s
NATem)?

Co jsem se docetl, tak IPSec (jmenovite FreeSwan) se pres NAT
nedoporucuje i kdyz jsou na jejich site odkazy na nejaka howto. PPTP
(verze 1 i 2 - na druhe strane bude Win2k server) jsou oznacovana jako
napadnutelna, takze pro 100% zabezpeceni asi nepripadaji v uvahu (souhlas ?)

Mate nejake navrhy/ odkazy co by bylo nejlepsim resenim ?
Tedy Linux <--> Win2k server VPN, tunel pres internet, maximalne bezpecne.

Diky predem,

Dan

P.S. Videl jsem zpravy ze NAT a dashboard maji pry byt zruseny. Zatim
ale musim uvazovat o VPN pri soucasnem nastaveni CTc site.