VPN pres NAT, Linux <--> Win

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Pátek Červenec 11 22:26:14 CEST 2003

Peter Surda napsal(a):

> To pocujem prvy krat.
>
> Kratke hladanie ukazalo, (http://www.counterpane.com/pptpv2-paper.html), ze
> MPPE je zalozene na RC4, CHAP a SHA, ktore pokial mi je zname su ok.

Zminku o "weakness" Microsoft PPTP implementace jsem nasel v doc k
FreeSwan.

"
PPTP
Point-to-Point Tunneling Protocol. Papers discussing weaknesses in it
are on {counterpane.com}.
"

Jinak na stejnem webu - http://www.counterpane.com/pptp.html.

> PPTP cez linuxovy NAT, pokial si client, vacsinou prejde, ci to prejde cez iny
> NAT, neviem. Na iptables existuje drobny hack, ktorym z "vacsinou" spravis
> "vzdy" (teda pokial nie je pokazene nieco ine), neviem ho z pamati, musel by
> som pohladat.

S PPTP a NAT je to co jsem se kde docetl ok. Problemy mohou byt s IPSec
a NAT.

> "Maximal bezpecne" je somarina, pretoze bezpecnost zavisi okrem ineho aj od
> ludi, ktori to pouzivaju a mnozstva casu a penazi, ktore do toho vrazis. Vyber
> protokolu je len jeden z parametrov.

souhlas, nicmene pro mne je to takovy odrazovy mustek. VPN jsem jeste
nikdy neimplementoval, takze hledam nejaky ten uvodni smer.

Dik

Dan