VPN pres NAT, Linux <--> Win

AB daemon2 na email.cz
Pondělí Červenec 14 12:21:22 CEST 2003

> Podle toho, co jsem viděl, ale tato řešení používají jako nosnou vrstvu
> TCP, takže tím přijdete o výhodu vyšší efektivity.

Mel jsem na mysli neco trosku jineho, napr Cisco PIX (ale jiste i jine),
pokud dela PAT, tak v posledni verzi umi "prelozit" jeden IPsec tunel.
Vy mate na mysli spis podporu "NAT traversal" na koncovych zarizenich
tunelu, ktere opravdu bud pouzivaji baleni IPsec do TCP (tady je ztrata
efektivity jasna) nebo pripadne UDP (coz efektivitu IMHO tolik nesnizuje)

AB