internetova kavarna

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Červenec 14 15:23:32 CEST 2003

> Odesílatel: Petr Vileta <petr na practisoft.cz>
> Chci se zeptat na to, co jako mirne pokrocily zacatecnik v linuxu jeste
> nemam odzkousene z praxe. U Windows plati, ze kazda nova verze je mnohem
> zravejsi na pamet, vykon CPU i rychlost prenosu disk<->RAM. Takze
napriklad

PLati to taky, ale neni ta krivka tolik strma

> na Celeron 600MHz si dovolim nainstalovat W98 nebo W2k, ale uz ne
Milenia,
> nebo WinXP. Plati neco podobneho take u Linuxu? Ze jako na ten Celeron
> 600MHz muzu dat tak maximalne RH6.x, MDKjanevimkolik atd. ?

Na tohle muzete dat vsecko. Akorat pamet 128MB absolutni minimum by byla
dobra, pokud to bude letosni takova ta rozezranejsi distribuce (RH a jeho
klony (napr MDK), suse).

> Ptam se proto, ze obcas prijde nekdo, kdo koupil v bazaru PC za 2000Kc i
> monitorem, takze to je pekny srot. No a bazary a prodejny repasovanych PC

Ono to zavisi na tom, jaky WM tam budete mit. Pokud posledni KDE/gnome, tak
to chce rychlou pecku. Pokud se spokojite s blackboxem, tak tam muzete mit
pro letosni distribuci klidne i tu 486-ku (s dostatkem pameti, tedy
32-64MB)

> dneska uz taky maji strach toprodavat s Widlema, kdyz tam nejsou legalne,
> takze to vetsinou obsahuje jen DR-DOS a s tim se a Internet clovek moc
> nepodiva. Takze bych tem lidem tam instaloval Linux, jenze nemam
zkusenosti,

Ale jo, co treba arachne?

> jineho. Obecne jsem zatim dospel k zaveru, ze RH se pouziva hlavne na
> servery a MDK a Slackware na desktopy, pricemz MDK by pry melo desktop
> uprednostnovat pri vyvoji. Uvital bych poznatky hlavne od lidi, kteri na
> desktopu osobne vyzkouseli nekolik ruznych distribuci.

Ono je to jedno. Ja presedlal na MDK jak na desktop, tak i server proto, ze
dodrzuje vic standard LSB nez RH. Takze se mi treba nestane, ze program co
neni v RPM mi nebude fungovat protoze holt ocekava cesty k nekterym
souborum nekde jinde nez RH ma.

JL.