Open files, apache, zvetseni

Úterý Červenec 15 07:48:40 CEST 2003

lukes2 na kn.vutbr.cz píše:
> Chtel jsem se zeptat jestli se da zvetsit na porad nejak open files, ktere
> mi vypise pres
> ulimit -a
>
> Mam zde hodnotu 1024 (tu bere asi z jadra, tam jsem se dival ze je
> nastavena).
>
> Problem je v tom, ze pokud zvetsim tuto hodnotu pres prikaz ulimt tak ji
> mam jen v tomto sezeni, ale po novem prihlaseni ne. Da se nejak tato
> hodnota zvetsit na stalo, abych nemusel prekladat jadro.
>
> otrebuji to kvuli velmi zatizenemu apachi, kdy dojde k max open file a pak
> jiz dalsi soubory neotevre.
	Mícháte dvě věci. Uživatelské limity se mohou nastavovat v souboru
limits.conf (v /etc/security, ale vaše distribuce může mít jiné zvyklosti
nebo na tento soubor nemusí brát ohled) nebo v inicializačních skriptech
typu /etc/profile.
	Limity jádra nemusíte měnit jenom překladem, všechno je dostupné
přes strukturu /proc/sys a její nadstavbu, příkaz sysctl. Pokud je vám
některý parametr z
sysctl -a | grep ^fs
malý, zvětšete ho příkazem sysctl a vyhovující ověřenou hodnotu pak zapište
do /etc/sysctl.conf.
Viz sysctl (8), sysctl.conf (5), linux/Documentation/sysctl/,
http://faq.linux.cz/25-proc-sys.html