sdileny buffer pro cut'n'paste mezi gpm a xfree

luke na comp.cz luke na comp.cz
Úterý Červenec 15 21:07:57 CEST 2003

Dobry den!

Houmles writes:
 > zdarek, nevite nekdo jak vyresit sdileni bufferu pro cut'n'paste
 > mezi gpm a xfree?  docela me s**e kdyz musim veskera url ziskana na
 > konzoli ukladat do nejakeho fajlu a pak nasledne v ixech davat
 > "less file", znovu oznacit a hodit do mozilly.. neni tu nekdo kdo
 > uz tenhle problem uspesne vyresil?  thx
 >   hmls

Existuje parek celkem zajimavych pomucek, ktery snad resi Vas
pozadavek alespon castecne: jmenuje se wxcopy a wxpaste.  Prikaz
funguje tak, ze nakopiruje (wxcopy) soubor ci vstup do schranky; jeji
obsah pak nasledne lze vyvolat (wxpaste) nebo presmerovat, a to jak na
konzole, tak v prostredi X-Window.  Funguje to obema smery.  Dokonce
se nemusi pouzivat pouze jedina schranka: naopak, data lze ukladat do
jakychsi pojmenovanych pameti, ktere budto rotuji, nebo je lze dle
potreby volat konkretnim cislem.  Cely mechanismus a dalsi moznosti se
podrobneji rozvadeji v man wxcopy wxpaste .

wxcopy+wxpaste je soucasti Windowmakeru (ale funguje to samozrejme
universalne), takze si lze najit soubory wxcopy.c a wxpaste.c (v
adresari `util/') na domovske strance windowmaker.org a prelozit.  Na
prvni pohled jsem to na Netu nikde nevidel samostatne; i proto je asi
ladnejsi zkusit pouzit primo binarky z distribuce, kde je predpokladam
v nejakem zakladnim instalacnim balicku Windowmakeru (soude tak
alespon dle Slacka).

Je mi jasne, ze tento namet neni zadny zazrak; nicmene mohlo by to
stat alespon za vyzkouseni, popripade jako polotovar pro nejake
komplexnejsi reseni.

At se dari

   Lukas