Omezeni uzivatele na svuj homedir

Peter Hudec hudecof na hudecof.net
Středa Červenec 16 11:54:37 CEST 2003

Peter Cernak wrote:
> Zdravim.

> Nie je chroot na to prilis silny kaliber? Nestacilo by userov obmedzit
> klasickymi permissions (chmod)?

nie, lebo vonku sa aj tak dostanu, ale da sa zamedzit, vedeli precitat
hocico ine.

Pokial to sluzi iba na SCP tak riesenie je RSSH (restricted SSH).
Bohuzial nefunguje to s WinSCP,a le na strankach RSSH je odkaz na
FileZilla, co je ovela lepsie.

Pripadne existuje patch do OpenSSH, ktory to umoznuje. Potom do
/etc/passwd zadaj do HOME Polozky aj adresar, ktory bude sluzit ako
ROOT(/). Neciem ci to vyzaduje CHROOT enviroment, alebo nie uz si to
nepamatam.

		hudecof
--
mail: [hudecof na hudecof.net]     www: [http://hudecof.net]
cellular: [+421 905 703541]     icq: [99518783]