Linux klient a sitova tiskarna na windows

Karel Kral co-as na quick.cz
Středa Červenec 16 16:26:16 CEST 2003

Dobry den,

ET napsal(a):

>   Nainstalovala jsem RedHata (8.0) a mam windowsovou sit, na jejimz
> jednom serveru je napojena sitova tiskarna, na ktere chci tisknout.
>   V dokumentacnim projektu (kniha) je popsano pridani informaci o
> tiskarne do souboru /etc/printcap. Mam nastaveno
> HP8100:\
> :sd=/var/spool/lpd/HP8100:\
> :mx#0:\
> :sh:\
> :lp=/dev/null:\
>  - pricemz na adresar /var/spool/lpd/HP8100 ma pristupova prava
> uzivatel, ze ktereho chci tisknout.

No nevim - do /etc/printcap bych to v kazdem pripade nedaval, protoze na
RH8.0 se pokazdy prepise (pri startu lpd treba - viz zahlavi toho souboru).

Ve vasem pripade bych pouzil printconf - nadefinovat si frontu jako smb.

V /etc/printcap se mi objevilo neco jako:

HP4L:\
         :ml#0:\
         :mx#0:\
         :sd=/var/spool/lpd/HP4L:\
         :af=/var/spool/lpd/HP4L/HP4L.acct:\
         :sh:\
         :lp=|/usr/share/printconf/util/smbprint:\
         :lpd_bounce=true:\
         :if=/usr/share/printconf/util/mf_wrapper:

No a pak mi to delalo to same co vam (tvarilo se ze tiskne a netisklo).
Pak jsem zjistil, ze v /usr/share/printconf/util/smbprint je chyba a tak
jsem v nem vsechno zaremoval a dal si tam svuj prikaz:

cat | /usr/bin/smbclient //mwinmasina/hplj4l -N -P -c 'print -' 2>/dev/null

Pak to tisklo.

No a pak jsem zjistil ze je chyba i v ovladaci pro HP4L (nedavalo to tam
A4ku ale letter - takze jsem jeste editoval dalsi soubor (asi .foo ?)

To ze je tiskarna GDI jeste neznamena ze nepojede v linuxu. Rekl bych,
ze to znamena ze nema fonty. Dulezite je, jestli je podporovana v tom RH.

Karel Kral
---