Coda, InterMezzo, RAID mirroring po siti

Roman DAVID rdavid na danet.cz
Čtvrtek Červenec 17 10:29:15 CEST 2003

Tomas Hlavacek wrote:
> DD,
>    neslo by to udelat ne na urovni zarizeni, ale az na urovni aplikace?
> co to bude za data, smim-li se ptat? nejaka databaze? vsadim se, ze uz
> to nekoho napadlo implementovat v nejake DB engine.
>
> Neni nejaky takovy sitovy filesystem? Sice me nic nenapada, a NFS, AFS a
> Coda to IMHO neumi, ale treba mel uz nekdo nejaky stejne zvrhly napad...

Coda to IMHO umi, ovsem nepocitejte s nijak zavratnou rychlosti.
Sice jsem rozchazel Codu jen na jednom serveru, ale vim, ze tam byla
volba pro replikace(Coda cluster) a podobne ficurky.
Pri volbe disconnected write se da dosahnout vcelku rozumnych rychlosti,
ovsem nevim jak je to potom s konzistenci dat.
Taky je trosku nevyhoda casove vyprseni ticketu i kdyz i to se da resit.
Kazdopadne doporucuji "trochu lepsi zelezo" pro tento server (rozumeno
3 a vice SCSI disku - je to holt "robusni reseni")

> Ted me napada, ze existuje nejaka vrstva emulace SCSI pres sit... Nevim
> jak se to jmenuje, ale to by mozna mohlo byt reseni.

iSCSI ?

Roman DAVID