Gigabit sitovka - novinky

Milan Roubal roubm9am na barbora.ms.mff.cuni.cz
Pondělí Červenec 21 01:01:01 CEST 2003

No tak jsem si tu s tim trochu pohral, tak v gigabitove siti problem
rozhodne neni.
Kdyz dam ftp localhost (pouzivam proftpd server)
a pak get soubor /dev/null,
tak dosahuji rychlosti 60 - 80 MB/s,
kdyz si na vedlejsim linuxu dam
ftp druha_masina
get soubor /dev/null
tak dosahnu rychlosti 55 - 75 MB/s
rychlost zavisi na tom zda to ctu z diskoveho pole
nebo zda je ten soubor v cache, ale prenosove rychlosti
lokalni a pres sit se lisi o mene nez 5 MB/s,  takze gigabitova
sit mi tu jede skutecne svizne. (nevite nekdo o ftp serveru ktery by
pro soubor co je uz v cache dokazal pres localhosta dostat
vice nez tech 80 MB/s ?? Rad bych to tu vyzkousel na sve siti)

Vyzkousel jsem tedy to same pro sambu a ejhle -
smbmount //localhost/data /mnt
time cp /mnt/soubor /dev/null
tak tenhle test vypise cas, ktery se rovna prenosove rychlosti
30 Mb/s, pokud tohle pustim z druhe masiny, tak mi vyjde dokonce 16 MB/s.

Kdyz uz jsem v tom testovani, tak jsem hned otestoval jeste nfs server.
ten jede lokalne 35 MB/s a pres sit 33 Mb/s

Jak je videt tak problem s rychlosti je vsude u toho, jak pracuje ten
ktery program/protokol a ne v gigabitove siti, ktera spusobi proti
localhostu ztratu mensi nez 5 procent, ktere bych pravdepodobne
jeste mohl ziskat zmenou MTU - testuji to na MTU 1500 na gigabitu
a na standartnich 16436 na localhostu.

Nejake napady kterym smerem se dale ubirat pri pokusu o zrychlovani
techto aplikaci? Procesor podle topu ma zatizeni mensi nez 50%,
vsechny testy jsou provadene jak na datech, ktera se tahaji primo z
diskoveho
pole, tak na datech ktere ma linux ve sve cache.
    Zdravi
    Milan Roubal