programovani tlacitek

"Jiří Lisický" lisicky na datis.cdrail.cz
Pondělí Červenec 21 10:44:10 CEST 2003

V Fri, 18 Jul 2003 09:57:25 +0000, Tibor Zenis napsal(a):

> ahoj
> Tieto tlacitka sa spravaju (podla mojich skusenosti) ako dalsie tlacitka
> klavesnice. Pri stlaceni posle klavesnica prislusny scancode, ale nie je
> mu priradeny ziaden keycode. V textovom mode napriklad u mna klavesa s
> nakreslenou obalkou pri stlaceni sposobi vypis: keyboard: unknown scancode
> e0 6c
> keyboard: unknown scancode e0 6c
> Dva krat, raz key press, raz key release. V X pomocou programu xev:
> keycode 236 (keysym 0x0, NoSymbol)
>
> Priradit symbol v X keycode sa da napriklad takto: xmodmap -e "keycode 236
> [...]

Pokud vyberete odpovídající typ klávesnice měly by se těmto klávesám
přidělit symboly. V mém RH je v /etc/X11/xkb/symbols soubor inet, který
obsahuje definice "internetových" klávesnic. Já mám v práci klávesnici na
které je nad ledkama logo DTK Computer, zespodu je SK-1689, Made in China.

Tento typ jsem tam nenašel, ale když jsem si přes xev porovnával co ta
moje klávesnice vrací, zjistil jsem že to odpovídá klávesnici s názvem
"scorpius". Tu jsem teda dal do XF86Config. Klávesy pak vrací
standartizované názvy XF86AudioLowerVolume, XF86AudioMute,
XF86AudioRaiseVolume, atd.

Pak jsem kdysi našel a zkoušel prográmek acme, který dokáže obsluhovat
tyto multimedální klávesy. Zkoušel jsem myslím jenom volume up/down. Hezké
je že se na obrazovce objeví ikona reproduktoru a takový ten "teploměr" na
kterém je vidět jak moc to zesilujete nebo zeslabujete.